Ile kosztuje utrzymanie kursów PKS w powiecie raciborskim?
Radni powiatowi poznali prognozę kosztów utrzymania kursowania autobusów PKS po Raciborszczyźnie. Największe obciążenie ponosi budżet Powiatu.

Płacą za wozokilometry
Samorząd powiatowy wykłada 1 mln zł. Ponad pół miliona muszą się dołożyć gminy: Kornowac, Nędza i Kuźnia Raciborska. Takie wydatki czekają też budżet Gminy Rudnik, choć na razie założono je na poziomie o połowę niższym. Ponad czterysta tysięcy złotych dołożą do PKS-u Gminy Krzyżanowice oraz Pietrowice Wielkie. Najniższe obciążenie przewidziano dla budżetu Krzanowic, które muszą rezerwować mniej niż dwieście tysięcy złotych. Do tej puli pieniędzy trzeba doliczyć cztery i pół miliona złotych z rządowego Funduszu Przewozów Autobusowych.
Nawet opozycja docenia
- Mamy najtańszy transport międzygminny w Polsce - twierdzi starosta raciborski Grzegorz Swoboda. W sąsiednich samorządach nakłady są wyższe o milion złotych. Nawet opozycyjny radny Łukasz Mura przyznał staroście - w trakcie obrad styczniowej komisji budżetowej - że działalność powiatowego PKS-u to dobry interes dla podatników.