Sterowiec nad regionem. Zeppelin NT przeleciał po bezchmurnym niebie [ZDJĘCIA]
Zgodnie z zapowiedziami w pierwszej połowie września nad południową Polską odbywać się będą przeloty sterowca Zeppelin ZF. W piątek 10 września nietypowy pojazd mogli podziwiać mieszkańcy powiatu wodzisławskiego i rybnickiego, bo maszyna kierowała się w stronę Katowic, gdzie od 11 września rozpocznie swoją oficjalną trasę.
![Sterowiec nad regionem. Zeppelin NT przeleciał po bezchmurnym niebie [ZDJĘCIA]](https://cdn2.dev2.nowiny.pl/im/v1/news-900-widen-wm/2021/09/10/181903_1631283727_45204500.webp)
Sterowiec nad regionem. Zeppelin NT przeleciał po bezchmurnym niebie [ZDJĘCIA]
- Dla nas w ZF to „cygaro” ma szczególne znaczenie: dzięki niemu, od ponad 100 lat istnieje nasza firma. ZF założono w 1915 roku, aby budować lepsze przekładnie do samolotów i pojazdów mechanicznych.Kontynuujemy tę działalność, ale jako firma innowacyjna i dostawca zintegrowanych systemów dla motoryzacji, robimy też znacznie więcej – rozwijamy systemy i produkty, które kształtują przyszłość motoryzacji! Do współczesnego Zeppelina NT, który już we wrześniu b.r. będzie latał nad Polską i Czechami, wyprodukowaliśmy przekładnię nowej generacji - informują specjaliści z koncernu ZF, który dostarcza rozwiązania dla samochodów osobowych, komercyjnych oraz dla przemysłu, wspierając w ten sposób rozwój mobilności nowej generacji.
Sterowiec z Niemiec
Właśnie logo firmy ZF oraz hasło "Next Generation Mobility" znalazły się na biało-niebieskim sterowcu. Ogromna maszyna wzbudziła zainteresowanie mieszkańców, którzy zaczęli nadsyłać do naszej redakcji zdjęcia. Nowa generacja sterowców nosi nazwę Zeppelin New Technology (NT) i są one jednymi z największych aktywnych sterowców na świecie. Ich produkcja odbywa się w niemieckim Friedrichshafen nad Jeziorem Bodeńskim. Obecnie jest tylko sześć takich Zeppelinów NT na świecie; dwa z nich stacjonują niedaleko głównej siedziby Grupy ZF, nad Jeziorem Bodeńskim w Niemczech.
Nowy Zeppelin w liczbach
- Sterowiec NT ma 75 m długości i jest obecnie największym sterowcem na świecie.
- Prędkość przelotowa wynosi ok. 100 km/h (maks. 125 km/h) i zależy od siły i kierunku wiatru
- Maks. wysokość 3000 m n.p.m., normalna wysokość przelotowa ok. 300 m nad powierzchnią ziemi
- Statek powietrzny unoszony jest przez niepalny hel, a nie jak w pierwszej generacji maszyn - przez wodór, który doprowadził do spektakularnej katastrofy.