TEK zbiera podpisy pod petycją o przywrócenie ruchu kolejowego na linii Racibórz-Markowice - Olza
- Tylko paliwo, którego nie zużyjemy, nie obróci się przeciwko nam - mówią autorzy petycji, zachęcając do poparcia ich inicjatywy. Wskazują na użyteczność linii pod kątem transportu żwiru. Aktualnie cały urobek wywożony jest na ciężarówkach, co powoduje niszczenie dróg.

Petycję w sprawie przywrócenia ruchu kolejowego na linii Racibórz-Markowice - Olza można podpisać tutaj:
https://www.petycjeonline.com/linia176
Przypomnijmy, członkowie Towarzystwa Entuzjastów Kolei z powiatu wodzisławskiego zabiegają o uruchomienie linii kolejowej od lat. Argumentują, że mogłaby zostać wykorzystana do transportu żwiru, który wydobywa się w jej bezpośrednim sąsiedztwie.
Tymczasem linia stoi w kolizji z projektem budowy drogi Racibórz - Pszczyna. PKP PLK rozpoczęły procedurę konsultacji likwidacji linii. TEK sprzeciwia się temu i twierdzi, że możliwe jest przeprojektowanie drogi w taki sposób, aby nie pociągało to konieczności likwidacji nieużywanej linii kolejowej.
- Raciborzanie! To nie tory przeszkadzają w budowie drogi, tylko wadliwy projekt węzła, w którym przewiduje się przyblokowanie ruchu na Brzeskiej za pomocą 2 rond w odległości kilkudziesięciu metrów, zamiast uczciwego skrzyżowania bezkolizyjnego. To nie Wy zapłacicie za budowę drogi. Ale za jeżdżenie nią - już tak - apelują członkowie Towarzystwa Entuzjastów Kolei.
Zobacz również:
- Mieszkańcy Lubomi chcą przerzucenia transportu żwiru z dróg na kolej. PKP PLK odpowiada na petycję
- Mieszkańcy Lubomi apelują do ministerstwa o remont linii kolejowej 176 Racibórz-Markowice - Olza
- Prezydent Wojciechowicz: likwidacja linii kolejowej 176 to bardzo złożony proces
- PKP chce zlikwidować tory na Dębiczu. Rośnie szansa na drugi most na Uldze
~Figo_Fago (37.31. * .77) no właśnie nic nie wiesz. 0 wiedzy. Na pewno nie trzech. 0 pojęcia masz.
~Czester (80.49. * .217) a co za baran to tak źle zaprojektował? Kto odpowiada za ten zły projekt niech oddaje pieniądze.
Niech TEK da pieniądze na przeprojektowanie to się dowiedzą ile to kosztuje
A kto to jest ten tek????
Trzech kolesi, co bawią się kolejkami i karczują stare torowiska z krzaczorów.
O czym ci duzi chłopcy chcą decydować?
Ja bym im nie powierzył straganu z warzywami.
Strefa inwestycyjna w Pszowie jeśli posiadałaby bocznice kolejową to jest skarb. Mieszkańcy Pszowa powinni zrobić wszystko aby kolej do miasta Pszów zachować. Ciekawe gdzie w tym temacie jest pani Ewa Gawęda czy burmistrz Piotr Kowol?
Przede wszystkim kolej to coś co możemy mieć za darmo a zniszczone drogi trzeba remontować i utrzymywać za nasze pieniądze. W Zawadzie, Kokoszycach, ale i całej okolicy pełno jest tirów po żwir lub ze żwirem, dlatego linię tą trzeba przystosować do wywozu tego z Bukowa i Lubomi koleją.
Pomysłowa a kto by miał wybudować tą ścieżkę? Zbankrutowany POwiat którego na nic nie stać nawet na lądowisko dla LPR czy nowe drogi? Poza tym kolej to mniej tirów mniejsze korki na lokalnych drogach. Tylko to trzeba umieć pojąć i myśleć a o to faktycznie ciężko w powiecie swd czasami.
POmysłowa a ty skąd się urwałaś z POwiatu? Hit turystyczny jak skrzaty? Buhahahha. Mentalne dno i upadek tego regionu to prawda. Wszędzie budują drogi kolej trwa rozwój a tutaj dalej zwijanie torów i asfaltu. Hehe widać ograniczenia mentalne tego regionu. Niektórzy Linię chcą zlikwidować i zrobić betonową drogę dla 2 rowerów twierdząc że to ekologiczne. Ekologia i rozwój to kolej ale wy tego nadal nie rozumiecie. Trudno. Każda wieś cierpieć będzie za to że nie zachowała sobie torów kiedy będą (a już nawet są) potrzebne.
Mam świetny pomysł. Referendum dla mieszkańców Lubomii Syryni i Olzy co by woleli: odbudowę bocznicy kolejowej czy drogę dla rowerów w stylu Żelaznego Szlaku. Ja popieram z całej siły drogę dla rowerów przez Wielikat. To byłby hit i turystyczny magnes powiatu.
op- trollu a ty kup se autka i tiry małe i jeździj po dywanie po trasie
Ścieżka rowerowa na tych torach byłaby hitem a nie zabawa w kolej kilku hobbystów
Jak chcecie mieć tiry pod chałupami przez następne 40 lat to nic nie podpisujcie. Bo nawet tego nie potraficie. Wodzisław I okolica to stan umysłu i wiocha umysłową jakich mało. Niech was zlikwidują i włączą do Rybnika i Raciborza. Haha
kupcie sobie panowie z TEK-u kolejke elektryczna i sie nia bawcie.Mam nadzieje ze nikt nie traktuje waszej propozycji powaznie
@TEK nie macie racji. Raciborzanie właśnie zapłacą za budowę drogi, i nie tylko oni - bo rząd czy samorząd nie ma swoich pieniędzy i jak coś buduje, to zabierze je tobie. Z ukłonami za całokształt waszej działalności :)
Doker, ale przedsiębiorca nigdy w życiu nie podejmie takiej decyzji, jak jeździ drogami wygodniej i za darmo, a nieudolne samorządy nie stawiają mu żadnych wymagań, bo włodarze mają chałupy pobudowane z dala od dróg. A możesz wyjaśnić, skąd wziąłeś te pociągi z Wodzisławia do Raciborza?
Jestem sympatykiem kolei, mówiąc jednak o żwirowniach i ciepłowni to decyzją przedsiębiorcy jest czy zechce budować lub wykorzystać starą linie na prywatną bocznicę do zakładów. W kwestii przepustowości linii do granicy PLK buduje mijankę w Czyżowicach.
@Doker a kto mówi, żeby tam jeździły pociągi z Wodzisławia do Raciborza?
Trolle ~mazizam, ~Mokka, ~Cotusie, ~Gop, ~Orban, a może jeden trollu ze zmiennym IP? - ktoś ci za to chociaż płaci czy robisz z siebie durnia za darmo?
Wojciechowicz jak Warszawie tak i teraz w Raciborzu nie dowozi.
Jeżeli TEK chce zrobić coś pożytecznego to proponuję wziąć przystanki kolejowe pod patronat i zacząć je sprzątać, wykaszać,malować tak by nie przynosiły wstydu jak obecnie ich stan wskazuje.
Wtedy zrobicie coś pożytecznego a nie bawić się w rozkład jazdy.
~Mokka (46.134. * .34) to nie firma z Bukowa zlikwidowała bocznicę ale PKP PLK zamknęła dojazd do tej linii. Firma z Pszowa chce transportu kolejowego i co i też PKP nic nie robi. Na KWK Anna działa elekrociepłownia do której można dowozić węgiel koleją jeśli PKP PLK by zachowała przejezdność linii nawet na 20 km/h ale PKP PLK wprowadziła prędkość 0. Oto Polska. Tu się niszczy zamiast wykorzystywać. Zresztą co zrobiła PKP w Wodzisławiu Śląskim ze stacją też woła o pomstę do nieba.
NIE dla nowej drogi Racibórz - Rybnik !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Stara wystarczy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ważniejsza droga Racibórz-Pszczyna, niż mało użyteczne tory.
Już widzę te towarowe jak przez Arboretum jadą, TEK to jacyś fanatycy kawałka metalu na glebie, nie patrzący realnie na całokształt.
Żałosny pomysł. Czemu żwirownia w Krzyżanowicach zlikwidowała bocznicę tak samo ta z Bukowa? To wynika z niewielkiego wydobycia i sprzedaży żwiru na lokalny śląski rynek. To jednak nie pierwszy raz kiedy jakiś TEK nie ogarnia ale za to podburza. Redakcjo napiszcie rzetelne artykuły a nie to co chce TEK. Inwestycje w takie bocznice to tylko strata pieniędzy. Lepiej rozbudować linie kolejowe i przystanki tam gdzie chcą jeździć ludzie.
Ludzie, toż to śmiech na sali, aby trzech-czterech mikoli z teku chciało rządzić koleją. Masakra jakaś, aby górnik z Łazisk układał rozkład jazdy i decydował, którędy mają iść tory.
~Doker (37.31. * .218) a Ty kto? Leń z PKP? Linia z Wodzisławia do Olzy przeciążona i co robi PKP PLK w tej sprawie? Nic. Poza tym może to być wyłącznie linia z Olzy do Lubomi i Pszowa a odcinek raciborski sobie zaorajcie jak wam niepotrzebny.
Przejazd bezpośrednio tą linią z Wodzisławia do Raciborza jest niemożliwy i wymaga dwukrotnej zmiany czoła pociągu. Linia z Wodzisławia do Olzy jest przeciążona więc to tym bardziej bez sensu. Brzeska/Rybnicka też wymagałoby węzła za kilkanaście milionów złotych bo już dziś korki na światłach a tory przez środek. Ech Entuzjasci fantaści...
Obecnie linie kolejowe się rozbudowuje i przywraca do ruchu a nie likwiduje. Powiat, gminy i mieszkańcy powinni sobie to w końcu uświadomić i obudzić się z letargu. Linia kolejowa to dobro wspólne, utrzymywane przez państwo. To zmniejszenie zanieczyszczeń, uszkodzeń dróg i hałasu. Ponadto szansa do tego aby kiedyś np. Pszów mógł mieć strefę przemysłową po dawnej KWK Anna. Swoją droga dlaczego żwir nie jeździ koleją i tak samo do EC Anna węgla nie dowozi się pociągami a linię unieruchomiono? To wbrew wszelkiej logice.
Niestety radni powiatu wodzisławskiego przyczynili się do tego aby zlikwidować tą linię kolejową zamiast walczyć o nią.
A teraz Powiat chce zlikwidować autobusy komunikacji powiatowej Racibórz-Pszów-Rydułtowy, bo Rydułtowy nie chcą dorzucić sie do współfinansowania, gdzie Rydułtowy dopłacają do MZK Jastrzębie-Zdrój 3,7 mln zł, z tego 1,8 mln jest na kursy Rybnika i tam jakoś płacą. Za to do PKS Racibórz - Pszów- Rydułtowy powinni dopłacać zaledwie 44 tys./rok to nie płacą wiec pytanie proste może ta linię zmodyfikować Racibórz-Pszów-Wodzisław/Radlin, a w przyszłości dążyć jak Głubczyce do odbudowy linii kolejowej Racławice-Głubczyce-Racibórz oraz Racibórz-Pszów właśnie linią 176 i 192?
Rzetelnie napisane. Tak trzymać, redaktorze!